Visita a la base de Salvament Marítim de Reus

Publicat

El passat 30 de setembre de 2023, una representació de l’Associació vam anar a visitar la base de Salvament Marítim de Reus.

Un cop acreditats vam poder accedir a la base, on ens esperaven la tripulació (que en aquell moment estava de guàrdia), composta per l’Alex, l’Oriol, en Bernardo i en José Luis.

Després de la benvinguda, l’Alex ens va donar tot tipus d’explicacions sobre l’helicòpter, un AgustaWestland AW139 (EC-NEH), els sistemes de navegació, de localització, autonomia de l’aparell, etc. A continuació en Bernardo ens va donar molt àmplia informació del tipus de salvament, i de quina manera es poden fer amb aquest helicòpter., ja sigui diürn o nocturn. I és que es tracta d’un helicòpter que està perfectament capacitat per a fer actuacions nocturnes de salvament. En aquestes explicacions hi van col·laborar l’Oriol i en José Luís.

Un cop rebuda tota aquest informació, va arribar el moment de poder interaccionar amb l’helicòpter, vam poder pujar al cockpit, experimentant les sensacions de poder pilotar un aparell com aquest. Com us podeu imaginar, les càmeres treien fum de la quantitat de fotos que vam poder fer. Fins i tot ens van proposar tancar les portes de l’hangar i encendre els llums de l’aparell per poder-lo observar i imaginar volant de nit.

Tot seguit van obrir les portes i van treure l’helicòpter de l’hangar per a poder-lo fotografiar amb llum de dia, aprofitant que va fer un dia esplèndid.

Tot plegat va ser una visita sensacional, en la que tots nosaltres vam gaudir de la nostra afició, i vam conèixer de primera mà com funciona aquesta unitat de rescat. Des de l’associació volem donar les gracies a tota la unitat SASEMAR de Reus, a la tripulació que ens va atendre i al Sr. Iñigo Landeta, Cap de Salvament Marítim a Tarragona, per totes les facilitats rebudes per a fer aquesta visita.
El 30 de septiembre de 2023, una representación de la asociación visitó la base de Salvamento Marítimo en Reus.

Una vez acreditados, pudimos acceder a la base, en la que nos esperaba la tripulación (que estaba de guardia), compuesta por Alex, Oriol, Bernardo y José Luis.

Después de la bienvenida, Alex nos dió todo tipo de explicaciones sobre el helicóptero, un AgustaWestland AW139 (EC-NEH), sistemas de navegación, de localización, autonomía del aparato, etc. A continuación Bernardo nos dio mucha información sobre los diversos tipos de rescate y cómo se realizan con este helicóptero, ya sea diurno o nocturno. Y es que se trata de un helicóptero que es perfectamente capaz de realizar actuaciones de rescate nocturnas. En esta explicación también intervinieron Oriol y José Luís.

Una vez recibida toda esta información, era hora de poder interactuar con el helicóptero, pudimos entrar la cabina, experimentando las sensaciones de poder pilotar un aparato como este. Como os podéis imaginar, las cámaras echaban humo de la cantidad de fotos que pudimos tomar. Incluso nos propusieron cerrar las puertas del hangar y encender las luces del aparato, para observarlo e imaginarlo volando de noche.

Luego abrieron las puertas y sacaron el helicóptero del hangar para poder fotografiarlo a la luz del día, aprovechando que hacía un día esplendido.

Podemos asegurar que fué una visita sensacional, en la que todos disfrutamos de nuestra afición, y tuvimos la oportunidad de conocer de primera mano cómo funciona esta unidad de rescate. Desde la asociación queremos dar nuestro agradecimiento a toda la unidad de SASEMAR de Reus, a la tripulación que nos atendió y al Sr. Iñigo Landeta, Jefe de Salvamento Marítimo en Tarragona, por todas las facilidades recibidas para llevar a cabo esta visita.